wtorek, 11 grudnia 2018

Czy warto być AU PAIR w USA?

Cześć! 14 miesięcy temu zobaczyłam reklamę Cultural Care na fb, 12 miesięcy temu zdecydowałam się, że robię gap year i aplikuję do agencji, 9 miesięcy temu wybrałam moją host family i wreszcie, 29 maja 2018 przyleciałam do Nowego Jorku.
Czy było warto? Oto pytanie, które zadaje sobie po pół roku pracy jako au pair.

Najprzejrzyściej odpowiem na to pytanie przyglądając  się plusom i minusom:
+ sama wybierasz miasto, ilość i wiek dzieciaków
+ 200 $ tygodniowo
+ tańsza elektronika, ubrania od projektantów, kosmetyki w us niż w europie
+ znajomi z całego świata
+ osobiście uważam, że przez ten rok można się wiele dowiedzieć o sobie, o tym, na czym nam naprawdę zależy, jakie są nasze cele i pragnienia
+ podróże... lot do Miami za 100$ w obie strony na weekend, zwiedzanie Nowego Jorku, Filadelfi, Waszyngtonu, plaże, góry... Jest w czym wybierać. ceny w stosunku do naszych zarobków są dość niskie
+ 2 tygodnie płatnego urlopu
+ osobiście doświadczyłam tu wielu znaków od Boga, Jego pomocy w trudnych momentach, co utwierdziło mnie w wierze
+ nauka języka angielskiego z native speakers każdego dnia
+ czas na naukę, jeśli poprawiasz maturę
+ zdobycie 6 kredytów na dowolnym kierunku na uczelniach, które dają takie możliwości au pairs
+ 45 h/tyg lub mniej daje Ci możliwość prowadzenia życia towarzyskiego codziennie
+ uczysz się odpowiedzialności nie tylko za siebie, ale i za dzieci, pokory, cierpliwości i inteligencji emocjonalnej
+ poznajesz amerykańską kulturę, kuchnię i zwyczaje
+ możesz zadecydować, że zmieniasz rodzinę albo wracasz do ojczyzny w każdym momencie
+ koncerty superstars ( BEYONCE za 70 $), mecze NY Knicks (90$), NY Yankees...
- pozostawiasz rodzine, przyjaciół swoje miasto i znajdujesz się w zupełnie nowym miejscu, zdana na siebie
- śmieciowe, przetworzone, GMO, bardzo niezdrowe jedzenie, które pojawia się na stołach bardzo często, w restauracjach rozmiary jedzenia x2, wiec spokojnie można się najeść połową
- humory dzieci, które musisz znosić dzień w dzień
-podatek ( ja za pierwszy rok zaplacilam 585 $ czyli blisko 2000zl, za rok 2019 zaplace okolo 480 $ w kolejnym roku podatkowym).
- podatek, który musisz zapłacić za twoje kieszonkowe ?!
- nie wiesz tak na prawdę z kim będziesz obcować przesz 12 miesięcy, pierwsze wrażenie jakie na Tobie zrobią podczas rozmowy na Skype może być złudne (według mnie lepiej wybrać rodzinę, która już miała au pair w przeszłości, z którą możesz szczerze porozmawiać przed wyborem)
- oplata za program, ubezpieczenie, wiza to koszt ponad 4500zł
(aktualna kwota do zapłacenia za program z agencją Cultural Care https://www.culturalcare.pl/zostan-au-pair/kosztyprogramu)
- hości mogą Cię rożnie traktować: jak córkę albo jak sprzątaczkę i służącą.




Każda au pair ma z pewnością własne doświadczenia, ale uważam że przytoczone + i - są ogólne i zgodne z prawdą życia w us w takiej roli. Ja zdecydowanie polecam wyjazd, jest to doskonała możliwość rozwoju w wielu kierunkach, niezapomniane przeżycia i wspaniali ludzie. Gdybym miała zdecydować się drugi raz, z chęcią bym to zrobiła.


Jeżeli macie pytania piszcie w komentarzach lub email me bys.beyourself.blog@gmail.com jeśli chciałybyście porozmawiać przez skype/messenger.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz