czwartek, 11 września 2014

Czy nauka języków obcych jest warta zachodu?

KLUCZOWE I ARCYWAŻNE STWIERDZENIE, KTÓRE POWINNIŚMY ROZWAŻYĆ JAK NAJWCZEŚNIEJ

Języki obce to tysiące nowych możliwości:


O językach obcych - ponieważ są ważne w dzisiejszych czasach. Ja też, jak chyba każdy z Was uczę się języka angielskiego, który bardzo lubię oraz jednego - hiszpańskieego. A wiec, zacznę od tego, że... Trafiłam do dwujęzycznej szkoły gimnazjalnej jedynej w moim mieście, która oferowała język hiszpański lub francuski 5-6 razy w tygodniu + elementy języka na innych przedmiotach . Od samego początku  chciałam uczyć się  języka hiszpańskiego z powodów prywatnych. Nieodwołalnie podjęłam wyzwanie i  szczerze mówiąc -   nie żałuję: tylu popołudniu, które miałam 'spieprzone" przez to ze kończyłam lekcje  o 15, a w domu byłam po 16 i musiałam się jeszcze uczyć na kolejne dni, braku czasu dla siebie, nie mogłam nawet odpocząć. Teraz  mogę odważnie powiedzieć, że  jestem zakochana w Hiszpanii,   Hiszpanach i języku hiszpańskim. Poświęciłam na jego naukę 6 godzin lekcyjnych na tydzień w 1 klasie gimnazjum i 5 godzin tygodniowo w 2 klasie, teraz w 3 mam 5 w  tygodniu, oprócz tego dodatkowo: nauka przez internet i nauka z książki "no hay problema! (polecam), poza tym czytam książki po hiszpańsku. Zakończenie gimnazjum nie będzie oznaczało  końca  przygody z tym językiem, bo na jesień 2015 roku, wraz z niektórymi osobami z klasy, będę starała się zdać egzamin, rezultatem tego będzie uzyskanie certyfikatu DELE z Cervantesa na poziom B2.  Hiszpania jest przeze mnie odwiedzana przynajmniej raz w roku, więc na pewno będę  tam jeszcze parę razy. Mam tam kilku dobrych znajomych, których poznałam w tym roku na COMENIUSIE oraz RAZMUSIE. Ale to nie miał być post o mnie i moich doświadczeniaach.  Chciałam wass zachęcić do systematycznej i wytrwałej pracy nad językiem.

Przedstawię wam kilka możliwości wraz z powodami, dlaczego warto uczyć się języków obcych. Dzięki nauce języka obcego możemy:


  • Dogadywać się z ludźmi, kiedy jesteśmy za granica
  • Poznawać ciekawych ludzi w czasie wakacji, rozmawiając z nimi
  • Znaleźć prace, jako tłumacz przysięgły
  • Pracować za granica na stale lub okresowo
  • Wyjeżdżać na wyjazdy szkolne zagranice, których kryterium odnosi się do znajomości owego języka
  • Zaprzyjaźnianie się z obcokrajowcami
  • Rozumieć słowa piosenki, która nam się podoba
  • Oglądać filmy w innym języku
  • Nie gubić się zagranica
  • Otworzyć się na świat i inne kultury
  • Nie nudzić się tylko się rozwijać
  • Mieć pasje
  • Mieć podwojone dane w internecie, wystarczy wpisać nasz problem lub coś czego poszukujemy, a nóż odpowiedź na nasze pytanie została zamieszczona przez obcokrajowca 
  • Nie popełniać błędów językowych i nie "błaźnić" się nie wiedząc, co oznaczają popularne słowa używane, jako mowa potoczna w  j. polskim np. Loser - przegrany
  • Być bardziej inteligentnym
  • Poznawać nowe smaki wiedząc, co się je, a nie zamawiać na czarno.
  • Wiele, wiele więcej...
 Człowiek uczy się innych kultur i rozwija swoją inteligencję. Jeśli masz okazje pójść na jakiś kurs językowy albo dodatkowe kółko po lekcjach - skorzystaj, a zobaczysz, że się opłaci. Jak nie nauka w szkole językowej lub dziennej jest internet ( tu poleecam e-ang.pl  oraz SpanishTio na youtube), są rewelacyjne książki do nauki samodzielnej (repetytorium dla gimnazjum pt. "REPETYTORIUM CZĘŚĆ JĘZYKOWA wyd. ParkEdukacji" doskonale spęłnia swoją rolę, ma tysiące słówek, które dzięki precyzyjnemu przetłumaczeniu oraz pięknej grafice szybko wpadają nam do głow  :).

Jakich języków się uczycie? Ile godzin w tygodniu? Macie jakieś certyfikaty? Piszcie =|)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz